Send og motta post

Det er flere måter å komme i kontakt med oss på. All post fra Arbeidstilsynet er digital. 

Send brev og dokumenter til oss digitalt

Henvendelser som skal saksbehandles av Arbeidstilsynet, kan sendes via eDialog. eDialog er en sikker, digital kanal for å sende brev og dokumenter til Arbeidstilsynet. Fordi det er trygt å sende dokumenter via eDialog, trenger ikke dokumentene passordbeskyttelse før de sendes inn. 

Tips Arbeidstilsynet: Har du tips om kritikkverdige forhold skal dette meldes inn via vår tipsløsning

Offentlige virksomheter som bruker SvarUt/eFormidling skal bruke vårt organisasjonsnummer 974 761 211. Arbeidstilsynet vil selv videreformidle henvendelsene elektronisk til nærmeste tilsynskontor.

Når du får digital post fra Arbeidstilsynet

Om du har fått en SMS eller e-post med varsel om post fra Arbeidstilsynet, har vi sendt et brev til din virksomhets digitale postkasse. Last ned brevet (PDF) fra meldingsboksen din i Altinn. 

Slik svarer du på digitale brev

Har du spørsmål til brevet, eller ber brevet deg om å sende oss dokumentasjon? Da skal du bruke lenken til eDialog-skjemaet «Svar på denne forsendelsen», som du finner i brevet. Når du bruker denne svar-lenken, blir saksbehandlingstiden kortere. Det er fordi spørsmålet eller dokumentasjonen da blir knyttet direkte til saken.

Innsyn

Du kan søke i Arbeidstilsynets postjournal via einnsyn.no.

Les mer om innsyn.

Postadresse

Arbeidstilsynet
Postboks 4720 Torgarden
7468 Trondheim