PÅFYLL OG DELING: I nettmøtene åpnes det for at deltakerne kan stille spørsmål og dele idéer og tips fra egen arbeidshverdag i hjemmetjenesten. FOTO: Colourbox.com.
Verneombud, tillitsvalgte og ledere i hjemmetjenesten har en viktig rolle for å bidra til gode arbeidsforhold for de ansatte. Arbeidsmiljøet er av avgjørende betydning for helse og produktivitet.
Men hva er de viktigste risikoforholdene i arbeidet for de som jobber i hjemmetjenesten? Hva er det som påvirker de ansattes helse, og hvordan kan man jobbe godt med det forebyggende arbeidsmiljøarbeidet? Dette kan man lære mer om, når Arbeidstilsynet inviterer til en rekke nettmøter om arbeidsmiljø i hjemmetjenesten.
Tre forskjellige målgrupper
Med nettmøtene ønsker vi å nå deg som er verneombud, leder eller tillitsvalgt. Fordi det er begrenset antall plasser per nettmøte, kjøres nettmøtet rettet mot de forskjellige målgruppene tre ganger hver.
Les mer og meld deg på nettmøtene.
Rom for å dele erfaringer
I nettmøtene skal vi diskutere utfordringer, erfaringer og snakke om beste praksis. Du får lære mer om hvordan du kan fungere godt i din rolle i arbeidsmiljøarbeidet, og du får snakke med andre som har samme rolle i andre virksomheter. I møtet blir det rom for å stille spørsmål og å dele ideer og tips underveis.
Vi går igjennom fakta om arbeidsmiljøet i hjemmetjenesten. Vi skal snakke om rollene i arbeidsmiljøarbeidet, og hvordan disse skal jobbe sammen. Deltakerne får også tips om verktøy som kan brukes i arbeidsmiljøarbeidet.